Διδάσκοντες

Μυρτώ Παπαθανασίου – κλασικό τραγούδι
Χαρίκλεια Γκλαβοπούλου – κλασικό τραγούδι
Νικόλας Βασιλείου – coach
Δημήτρης Χανδράκης – βιολί
Γιάννης Κορμπέτης – βιολί
Χαρά Σειρά – βιόλα
Δημήτρης Πάτρας – βιολοντσέλο
Νίκος Κυριόσογλου – πιάνο
Χρύσα Γρένδα – correpetitor

 

ΜΥΡΤΩ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Η Μυρτώ Παπαθανασίου έκανε το ντεμπούτο της το 2007 ως Violetta (La Traviata) στο Teatro dell’Opera di Roma, και έκτοτε θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες σοπράνο παγκοσμίως. Η έξοχη φωνή της και η εκπληκτική σκηνική της παρουσία την καταξίωσαν ως μία μοναδική ερμηνεύτρια του λυρικού θεάτρου.

Τη σαιζόν 2019-20 θα εμφανιστεί ως Elvira (Don Giovanni) στο Βασιλικό Θέατρο του Λονδίνου στο Covent Garden, ως Vitellia (La Clemenza di Tito) στο Gran Teatre del Liceu Barcelona, ως Violetta (La Traviata) στο New National Theatre Tokyo και στο Lugano, ως Luisa Miller (στην ομώνυμη όπερα) στο Teatro Comunale di Bologna, ως Berenice (Publio Cornelio Scipione) στα Internationale Händel-Festspiele του Göttingen.

Ως μία από τις πιο περιζήτητες λυρικές σοπράνο σήμερα, εμφανίζεται στα μεγαλύτερα θέατρα του κόσμου: the Metropolitan Opera, Royal Opera House, Wiener Staatsoper, Deutsche Staatsoper Berlin, Bayerische Staatsoper, Opernhaus Zürich, Theater an der Wien, Opéra Nationale de Paris, Théâtre des Champs Élysées, Théâtre Royal de la Monnaie, Opéra de Monte-Carlo, San Diego Opera, The Dallas Opera, L’Opéra de Montréal, Sydney Opera House, New National Theatre Tokyo, Teatro dell’Opera di Roma, De Nationale Opera Amsterdam, Copenhagen Opera House, Gran Teatre del Liceu Barcelona, Teatro Regio di Torino, Teatro Carlo Felice Genova, Accademia Nazionale di Santa Cecilia di Roma, Teatro di San Carlo di Napoli και Grand Théâtre de Luxembourg, καθώς και σε σημαντικά Φεστιβάλ όπως αυτά του Edinburgh, Mostly Mozart New York, Αθηνών, Sferisterio Macerata και La Coruña.

Έχει συνεργαστεί με φημισμένους διευθυντές ορχήστρας όπως οι Iván Fischer, Bertrand de Billy, Christophe Rousset, Louis Langrée, Alberto Zedda, Ádám Fischer, Emmanuelle Haïm, Evelino Pidò, Θεόδωρος Κουρεντζής, Riccardo Frizza, Κωνσταντίνος Καρύδης, Γιώργος Πέτρου, Jérémie Rhorer, Roberto Abbado, Gianluigi Gelmetti, Daniele Callegari, Alessandro de Marchi, Gian Luca Capuano, Claire Gibault, Marc Minkowski, Hartmut Haenchen, Stefano Ranzani, Stefan Soltesz, Gustavo Gimeno, Alexander Joel, και με ορχήστρες όπως οι Le Concert d’Astrée, Bamberger Symphoniker, Les Talens Lyriques, Le Cercle de l’Harmonie, Armonia Atenea, L’Orchestra dell’Accademia Nazionale di Santa Cecilia της Ρώμης.

Η δημιουργική της ανάμειξη κατά τη διάρκεια της καλλιτεχνικής διαδικασίας παραγωγής καθώς και η παραστατική της δύναμη έχουν εκφραστεί σε συνεργασίες με εξέχοντες σκηνοθέτες όπως οι Robert Carsen, David Mac Vicar, Franco Zeffirelli, Pier Luigi Pizzi, Kasper Holten, Stefan Herheim, Jossi Wieler και Sergio Morabito, Keith Warner, Torsten Fischer, Davide Livermore, Clément Hervieu-Léger, Jean-Philippe Clarac, Olivier Delœuil, Cesare Lievi, Daniele Abbado, Graham Vick, David Hermann, David Bösch, Stéphane Braunschweig, Tatjana Gürbaca.

Το Νοέμβριο του 2016 κυκλοφόρησε από τη Sony Classic η πολυαναμενόμενη ηχογράφηση του Don Giovanni υπό τη διεύθυνση του Θεόδωρου Κουρεντζή, στην οποία η Μυρτώ Παπαθανασίου τραγουδά την Donna Anna έχοντας ήδη καθιερωθεί ως μία εξαίρετη ερμηνεύτρια του Mozart.

Οι ρόλοι του Mozart που ερμήνευσε και εγκωμιάσθηκαν ιδιαιτέρως περιλαμβάνουν αυτούς του Sifare (Mitridate, Rè di Ponto) στο Théâtre Royal de la Monnaie των Βρυξελλών, το Théâtre des Champs-Élysées του Παρισιού και στην Opéra de Dijon, της Donna Elvira (Don Giovanni) στο Royal Opera House του Λονδίνου, το Gran Teatre del Liceu Barcelona, στη San Diego Opera, στο Mostly Mozart Festival New York και το Grand Théâtre de Genève, της Donna Anna (Don Giovanni) στην Wiener Staatsoper, στο Theater an der Wien, το Teatro Carlo Felice Genova και στη De Nationale Opera Amsterdam, της Fiordiligi (Così Fan Tutte) στο Palais Garnier του Παρισιού, στο Copenhagen Opera House, το Staatstheater Wiesbaden, στην De Vlaamse Opera Antwerpen, την Εθνική Λυρική Σκηνή και στο Teatro Filarmonico di Verona, της Konstanze (Die Entführung aus dem Serail) στο Μέγαρο Θεσσαλονίκης, της Sandrina και της Arminda (La Finta Giardiniera) στην Εθνική Λυρική Σκηνή και στο Opernhaus Zürich, της Vitellia (La Clemenza di Tito) στη Volksoper Wien καθώς και της Contessa Almaviva (Le Nozze di Figaro) στο New National Theatre Tokyo και την Staatsoper Berlin.

Για το ντεμπούτο της στην Όπερα του Dallas ως Violetta (La Traviata) το 2012, η Μυρτώ Παπαθανασίου τιμήθηκε με το υψηλού κύρους βραβείο «Maria Callas Debut Artist of the Year» Award.

Ερμηνεύοντας τη Violetta, έναν ρόλο-σταθμό στην καριέρα της, απέσπασε διθυραμβικές κριτικές σε μεγάλες παραγωγές της La Traviata στις Bayerische Staatsoper, Wiener Staatsoper, στο Teatro dell’Opera di Roma, στην Εθνική Λυρική Σκηνή, την Welsh National Opera και στο Royal Danish Theatre.

Ομοίως διακρίθηκε για την εντυπωσιακή απόδοση των ρόλων του Rossini με την ένθερμη υποδοχή της ως Anna (Maometto II) στο Concertgebouw Amsterdam, Donna Fiorilla (Il Turco in Italia) στο Teatro Carlo Felice di Genova, και Giulia (La Scala di Seta) στο Konzerthaus Wien, ενώ εξυμνήθηκε για τη εξαιρετική ερμηνεία της Semiramide (στην ομώνυμη όπερα) στη De Vlaamse Opera Antwerpen και στο Φεστιβάλ του Edinburgh.

Τραγούδησε επίσης Nedda (I Pagliacci) στο Opernhaus Zürich, Alice (Falstaff), Nedda (I Pagliacci) και Tosca (στην ομώνυμη όπερα) στο Teatro dell’Opera di Roma, Musetta (La Bohème), ρόλος που σηματοδότησε το ντεμπούτο της στη Metropolitan Opera New York, καθώς και Amelia (Simon Boccanegra) στο Μονπελιέ, το Λουξεμβούργο και την Αμβέρσα.

Ένα νέο ορόσημο στην καριέρα της Μυρτώς Παπαθανασίου έθεσε η ερμηνεία της Rusalka του Dvořák (στην ομώνυμη όπερα) στο Théâtre Royal de la Monnaie.

Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσαν τα μοναδικά πορτραίτα της Alcina του Händel (στην ομώνυμη όπερα) στο Theater an der Wien, στην Opéra Garnier, την Oper Stuttgart και το Ηρώδειο, της Iphigénie του Gluck (Iphigénie en Aulide) στο Theater an der Wien, καθώς και της Manon του Massenet (στην ομώνυμη όπερα), της Mimi του Puccini (La Bohème) και της Juliette του Gounod (Roméo et Juliette) στην Εθνική Λυρική Σκηνή.

Σε πρόσφατες σαιζόν οι συναυλίες της περιέλαβαν εμφανίσεις στο Wiener Konzerthaus, το Concertgebouw Amsterdam, το Tchaikovsky Concert Hall St. Petersburg, την Konzerthalle Bamberg, το KKL Luzern, την Tonhalle Zürich, την Philharmonie Luxembourg, το Ηρώδειο, το Sidney Opera House Concert Hall, το Seoul Arts Center, καθώς και το Lincoln Center New York, σε συνεργασία με ορχήστρες όπως, μεταξύ άλλων, οι Wiener Philharmoniker, Budapest Festival Orchestra, Royal Concertgebouw Orchestra, και η RSO Wien.

Προηγούμενες σημαντικές εμφανίσεις περιλαμβάνουν τη συμμετοχή της στην Ενάτη Συμφωνία του Beethoven υπό τη διεύθυνση του Iván Fischer, συναυλία που μεταδόθηκε ζωντανά από το Concertgebouw Amsterdam, τη Missa Solemnis του Beethoven στο Sydney Opera House Concert Hall επ’ευκαιρία της πρώτης επίσκεψης του Πάπα Βενεδίκτου ΙΣΤ στην Αυστραλία, καθώς και την τελετή λήξης των Παγκοσμίων Αγώνων Special Olympics Athens 2011 στο Παναθηναϊκό Στάδιο.

Το ιδιαίτερα ευρύ ρεπερτόριο της Μυρτώς Παπαθανασίου, που εκτείνεται από την Αναγέννηση και το Μπαρόκ (Monteverdi, Händel) έως τη μουσική του 20ού αιώνα (Menotti, Scott Joplin), μαρτυρά την ικανότητά της να κινείται ευέλικτα μεταξύ έργων με διαφορετικές τεχνικές και στυλιστικές απαιτήσεις.

Ηχογραφήσεις και μαγνητοσκοπήσεις περιλαμβάνουν, πέραν του προαναφερθέντος Don Giovanni του Mozart υπό τη διεύθυνση του Θεόδωρου Κουρεντζή που έλαβε εξαιρετικές κριτικές, τις όπερες του Rossini Il Turco in Italia (NAXOS, Arthouse Musik) και Semiramide (Dynamic), την Ginevra di Scozia του Mayr (NAXOS), την Ενάτη Συμφωνία του Beethoven (RCO Live), έργα του Γιάννη Παπαϊωάννου (NAXOS), τρείς ηχογραφήσεις του Don Giovanni του Mozart (C Major, Opus Arte, Alpha), Mitridate re di Ponto (Mozart) καθώς και το DVD της Rusalka του Dvořák, μια ζωντανή εγγραφή από το Théâtre Royal de la Monnaie (EuroArts) υπο τη διεύθυνση του Ádám Fischer.

Η Μυρτώ Παπαθανασίου γεννήθηκε στη Λάρισα και ξεκίνησε τις σπουδές της στο πιάνο και τα θεωρητικά στο Ωδείο της πόλης. Πήρε δίπλωμα Μονωδίας από το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης με διάκριση και βραβείο, ενώ ως υπότροφος του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο Μιλάνο με τον Roberto Coviello.

Τελευταία ενημέρωση: Μάρτιος 2020.

 

ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΓΚΛΑΒΟΠΟΥΛΟΥ

Η Χαρίκλεια Γκλαβοπούλου γεννήθηκε στη Δράμα. Σπούδασε Μονωδία στο Ν.Ω.Θ. (τάξη Βαρβάρας Τσαμπαλή) και πήρε το δίπλωμά της με άριστα παμψηφεί. Παρακολούθησε σεμινάρια με διακεκριμένους καλλιτέχνες: Κώστας Πασχάλης, Νίκος Ζαχαρίου, Gabriele Pisani, Sergio Magli, F.M. Carminatti, Δάφνη Ευαγγελάτου, Mirella Freni, Cheryl Studer κ.α..

Συνέχισε τις σπουδές της στην Genova της Ιταλίας με την Gabriella Ravazzi.

Το ιταλικó της ντεμποúτο το έκανε με τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Silvia στο «Ζanetto» του Mascagni (Τeatro Mancinelli, Οrvieto,διεύθυνση Gioele Muglialdo) και ακολούθησαν ρεσιτάλ σε πολλές πόλεις της Ιταλίας και μια περιοδεία με το Gruppo Caronte. Έδωσε ρεσιτάλ με έργα ελλήνων συνθετών στο Αuditorium του Τeatro Carlo Felice στη Genova και στη Fiera Internazionale Di Milano, υπό την αιγίδα του ελληνικού προξενείου.

Στην Ελλάδα πρωτοεμφανίστηκε στο ρόλο της Belinda στην όπερα του Purcell «Dido and Aeneas»,(σκηνοθεσία Βασίλης Νικολαίδης,διεύθυνση Άλκης Μπαλτάς)

Συνεργάστηκε με την Δ.Ο.Θ., την Κ.Ο.Θ., το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, την Όπερα Θεσσαλονίκης και άλλους φορείς ερμηνεύοντας ρόλους στα έργα: Requiem Mozart, «Medium» και «O Pulchritudo» του Μenotti, «Gianni Schicchi» του Puccini, «Hansel und Gretel» του Humperdinck, «La Τraviata» και «Rigoletto» του Verdi υπο τη διεύθυνση μαέστρων όπως οι: Λουκάς Καρυτινός, Νίκος Αθηναίος, Δημήτρης Αγραφιώτης, Βύρων Φιδετζής , Luciano Di Martino κ.α.

Έχει εμφανιστεί στα Δημήτρια, το Διεθνές Φεστιβάλ Ρόδου, το Φεστιβάλ Ολύμπου, το Φεστιβάλ πιάνου Θεσσαλονίκης, την Πάτρα Πολιτιστική Πρωτεύουσα, την Πλατφόρμα χορού του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και σε πολλά φεστιβάλ ανα την Ελλάδα.

Ενσάρκωσε τη Μαργαρίτα στη Μουσικοθεατρική παράσταση «Η Ιστορία της Μαργαρίτας…από τον Φάουστ» στο Κέντρο Θεατρικής Έρευνας Θεσσαλονίκης.

Έχει συμπράξει με το κουαρτέτο εγχόρδων «Αιμίλιος Ριάδης» και το «Μακεδονικό κουαρτέτο Σαξοφώνων» σε έργα μουσικής δωματίου.

Είναι πτυχιούχος της Νομικής Σχολής του Α.Π.Θ..

  

ΝΙΚΟΛΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

Πιανίστας, αρχιμουσικός και συνθέτης, γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε πιάνο στο Εθνικό Ωδείο (Καλομοίρη) (δίπλωμα με αριστείο Εξαιρετικής επιδόσεως) και ανώτερα θεωρητικά της Μουσικής (Ν. Νευράκης, Ι.Παπαδάτος, Πατρικίδης, Φ.Τσαλαχούρης) στην Αθήνα, και διεύθυνση ορχήστρας στη Βασιλική Ακαδημία Μουσικής και Θεάτρου Σκωτίας στη Γλασκόβη (A.Mitchell, M.Brabbins), με Υποτροφίες Ακαδημίας Αθηνών (κληροδότημα Ι.Βώζου) και Βασιλικής Ακαδημίας Γλασκώβης«Alexander Gibbsonmerit». Παράλληλα, παρακολούθησε κύκλο μαθημάτων Μουσικής ανάλυσης και σημειωτικής με τον καθηγητή S.Daviesmoon.

Δίδαξε μουσική στη Μέση Εκπαίδευση (Νέα Εκπαιδευτήρια Μαλλιάρα), καθώς και πιάνο και διεύθυνση χορωδίας στο Εθνικό Ωδείο (1987-2001). Ως διευθυντής της Παιδικής Χορωδίας «Μανώλης Καλομοίρης» (1992-2000) συνεργάστηκε με την ΕΛΣ («Παλιάτσοι», «Χένσελ & Γκρέτελ», «Μποέμ», «Τόσκα») το Φεστιβάλ Αθηνών («Τουραντότ», «Κάρμεν») και το Μ.Μ.Α. («Κάρμινα Μπουράνα»). Ηχογράφησε το σύνολο των εργων για παιδική χορωδία του Μανώλη Καλομοίρη.

Ως μουσικός εκγυμναστής από το 1994 εχει συμμετάσχει στη μουσική προετοιμασία σε τουλάχιστον 60 παραγωγές της ΕΛΣ, της Όπερας Δωματίου Αθηνών και του Μ.Μ.Α, συνεργαζόμενος με κορυφαίους Έλληνες και ξένους λυρικούς καλλιτέχνες (Γ. Ντιμιτρόβα, Ν.Μαρτινούτσι, Φ.Πατανε, Δ.Καβράκος, Δ.Πλατανιάς, Μ.Παπαθανασίου κ.α).

Στο θέατρο έχει συνεργαστεί με το Αμφιθέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου σε παραστάσεις Αρχαίας Τραγωδίας στο Φεστιβάλ Επιδαύρου (1999-2002) συνεργαζόμενος με κορυφαίους Έλληνες συνθέτες όπως οι Θεοδωράκης, Αντωνίου, Μικρούτσικος, Κουρουπός, Γαζουλέας κ.α. και στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών («Βακχες» Ι.Σιδέρης, Γ.Μεταλληνός).
Το 2000 διεύθυνε ως αρχιμουσικός σε πρώτη παγκόσμια το μιούζικαλ του Δ.Παπαδημητρίου «Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας» στο Εθνικό Θέατρο.

Αρχικά βοηθός διευθυντή χορωδίας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (2001-2003) και από το 2005 ως το 2011 Διευθυντής Χορωδίας της ΕΛΣ, αριθμώντας πρώτες πανελλήνιες εκτελέσεις, όπως «Grand Macabre» του Ligeti, «il Priggioniero» του Dallapiccola και«Nixon in China» τουJ.Adams.

Βοηθός Αρχιμουσικός κορυφαίων μαέστρων όπως του Έλληνα Λουκά Καρυτινού (Τουραντότ φεστιβάλ Αθηνών 2009) και του Γάλλου Φιλίπ Ωγκέν (Τανχώυζερ ΟΜΜΑ 2009) πρόσφατα και του Β.Χριστόπουλου στην πρώτη παγκόσμια της «Φόνισσας» του Γ.Κουμεντάκη.

Έχει συνεργαστεί σαν αρχιμουσικός με την Κ.Ο.Α. (την Ορχήστρα των Χρωμάτων,την Ορχήστρα της ΕΛΣ, την Ορχήστρα της ΕΡΤ, το μουσικο συνολο Ergon Ensemble και το μουσικο συνολο Artefacts).

Σαν συνθέτης, έργα του έχουν παρουσιάσει εκτός αλλων, το Μ.Μ.Α.(Arena Metropolity – στα πλαίσια των εκδηλώσεων των Ολυμπιακών αγώνων 2004), η Ορχήστρα των Χρωμάτων, η χορωδία της ΕΡΤ.

Εχει συνθέσει μουσική για το θέατρο «ΜάναΚουράγιο» Μπρέχτ, «Μήδεια» Ευρυπίδη, «Γενικό γραμματέα» Καπετανάκη, κ.α.

Από το 2011-2016 διευθυντής μουσικών σπουδών ΕΛΣ, βοηθός αρχιμουσικός και υπεύθυνος σπουδών του Όπερα Στούντιο ΕΛΣ, της μοναδικής Κρατικής Σχολής για την εκμάθηση της Όπερας σε νέους τραγουδιστές.

Δυο συνεχόμενες χρονιές συνεργαζόμενος αρχιμουσικός στις παιδικές παραγωγές της ΕΛΣ (Κοκκινοσκουφίτσα του Μπάραμπ και Προσοχή ο πρίγκιπας λερώνει του Κυπουργού).

Αρχιμουσικός στις παραγωγές του όπερα στούντιο της ΕΛΣ («Η Ψευτοαφελής» του Μότσαρτ, «Άντρας για όλες» του Γκαλούππι, «Ορφέας στον Άδη» του Όφφενμπαχ).

Αρχιμουσικός στη Σύγχρονη Όπερα της ΕΛΣ, διευθύνοντας πρώτες Πανελλήνιες έργων Μιγιώ, Μπαρμπέρ, Σωγκέ, Γκλάνερτ, Μπλάχερ κ.α., καθώς και πρώτες παγκόσμιες έργων Ελλήνων όπως Λ. Τόνια, Α.Ντάρλα, Μ.Σοφιανόπουλου, Γ.Εμφιετζή, Ι.Βαλέτ.

Μουσικός σύμβουλος του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, συμμετείχε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «τρίτο κουδούνι» ως συνεργαζόμενος σκηνοθέτης για την παράσταση «Το μεγάλο μας τσίρκο» του Καμπανέλλη.

Πρόσφατα παρουσίασε σε δική του μουσική διδασκαλία και διεύθυνση την οπερα του Γουώλτον «Η Αρκούδα» (Τσέχωφ) σε σειρά παραστάσεων στο θέατρο «Σημείο».

Συνεργάστηκε με την Ορχήστρα Καμεράτα και το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά για την παρουσίαση σε πρώτη πανελλήνια της παιδικής οπερέττας του Γ.Χόλστ «Η Ιδέα», του πρώτου ιστορικά εργου για παιδιά με πολιτικό νόημα.

Σε συνεργασία με τα Μουσικά Σύνολα της ΕΡΤ (Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής, Χορωδία) διεύθυνε το επετειακό αφιέρωμα – συναυλία στη Σοφία Βέμπο που ελαβε χώρα στο θέατρο «Παλλάς».

Συνεργαζόμενος με την Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ, διεύθηνε τις πρώτες Πανελλήνιες των «Λευκό Ρόδο» του Ο.Τσίμμερμανν,του «Ζ» του Μ. Μπορμπουδάκη και των «Βακχών» του Ι. Ξενάκη.

Μουσικός σύμβουλος του Φεστιβάλ Αθηνών για το 2017 και του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά. Επίσης διεύθυνε τον τελικό του Grand Prix «Maria Callas» στην Αθήνα για το 2018, καθώς επίσης και την πρώτη παρουσίαση της όπερας για παιδιά «Η πριγκήπισσα και το μπιζέλι’’ του Ερνστ Τοχ στην Εθνική Λυρική Σκηνή.

 

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΝΔΡΑΚΗΣ

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1965.

Ιδρυτικό μέλος του Νέου Ελληνικού Κουαρτέτου, σπούδασε βιολί στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης με τον Κοσμά Γαλιλαία και στην Ακαδημία της Βιέννης με τον G. Pichler.  Αποφοίτησε το 1988.

Ως σολίστ, εμφανίστηκε με τις πιο σημαντικές ελληνικές ορχήστρες.

Απο το 1996 έως το 2003 υπήρξε κοντσερτίνο της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης.

Η δισκογραφία του περιλαμβάνει μεταξύ άλλων όλα τα κουαρτέτα των: Γιώργου Σισιλιάνου, Νίκου Σκαλκώτα, Μίκη Θεοδωράκη, Φίλιππου Τσαλαχούρη καθώς επίσης τα πρώιμα κουαρτέτα του Carl Nielsen και τα κυριότερα έργα Μουσικής Δωματίου του O.Respighi.

Από το 1993 διδάσκει βιολί στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης και από το 2002 στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

 

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΡΜΠΕΤΗΣ

O βιολονίστας Γιάννης Κορμπέτης ξεκίνησε τις σπουδές του στο Δημοτικό Ωδείο Καβάλας. Σε
ηλικία 14 ετών πήρε το πρώτο του Πτυχίο στο βιολί με Άριστα παμψηφεί και σε ηλικία 16 ετών
πήρε το Δίπλωμα, επίσης με Άριστα παμψηφεί. Από το 1998 ως το 2006 υπήρξε μαθητής του Ulf
Hoelscher στην Ανώτατη Κρατική Μουσική Σχολή του Πανεπιστημίου της Καρσλρούης, από το
οποίο έλαβε τα εξής διπλώματα: Δίπλωμα Ορχηστρικής Μουσικής ( Orchester Musik , 2003, με βαθμό 1*), Δίπλωμα Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης ( Diplom Künstlerische Ausbildung ”, με βαθμό 1*) και Δίπλωμα Σολίστα ( Konzertexamen , 2006, με βαθμό 1*).
Έχει εμφανιστεί σε πολλές χώρες (Ελλάδα, Γερμανία,Ρωσία, Ελβετία, Αυστρία, Ιταλία, Ισπανία και Γαλλία) με σημαντικούς καλλιτέχνες, όπως Ulf Hoelscher , Jean Sulem , Christian Euler , Martin Ostertag και David Geringas , αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές από τον Τύπο. Επίσης, έχει ηχογραφήσει έργα για τ ην ελληνική και τη γερμανική ραδιοφωνία ( SWR ) και έχει κέρδίσει πολλά βραβεία σε εθνικούς και διεθνείς διαγωνισμούς.
Ως σολίστ έχει συμπράξει με την Κρατική Συμφωνική Ορχήστρα της Κριμαίας με την Oρχήστρα Neue Philharmonia Hungarica στο Festival Ruhr με την Athens Philharmonia Orchestra , με τη Sinfonietta της Σόφιας στη Σόφια Festival Salon des Arts NDK ), με την Κρατική Ορχήστρα του Bacau της Ρουμανία , με την Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης , με την Baden Baden Jugendorchester , με το Ensemble Korrespondenzen Baden Baden , με την Festival Orchester Euroclassic, με την Nürnberger Jugendorchester στο Αρχαίο Θέατρο των Φιλίππων , με την
Ορχήστρα του Φεστιβάλ στο 1 ο Φεστιβάλ «Γ . Α . Παπαϊωάννου».
Έχει κερδίσει το χρηματικό βραβείο του Ιδρύματος “Προποντίς”, την υποτροφία “Γ. Α.
Παπαϊωάννου”, την υποτροφία του Κοινωφελούς Ιδρύματος “Αλέξανδρος Ωνάσης” και την υποτροφία “Αλεξάνδρα Τριάντη” του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
Έχει παρακολουθήσει masterclasses με τους Wolfgang Jahn , Sebastian Schmidt , Sergej Kravchenk, Λεωνίδα Καβάκο, Charles Avsharian , Stephen B . Shipps , Taras Gabora , Sergej Stadler και το Κουαρτέτο Faure. Από το 1998 μέχρι το 2003 υπήρξε μαθητής του Στέλιου Καφαντάρη.
Τον Ιούνιο του 2010 υπήρξε Καλλιτεχνικός Διευθυντής και Βοηθός Καθηγητή του
Ulf Hoelscher στην ΘΕΡΙΝΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ που διοργανώθηκε στην Ασπροβάλτα.
Ο Γιάννης Κορμπέτης ερμηνεύει με ένα βιολί τού “Antonio Maria Lavazza ”, κατασκευής 1703. Από τον Οκτώβρη του 2017 διδάσκει βιολί στο Tμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

 

ΧΑΡΑ ΣΕΙΡΑ

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1970.

Σπούδασε στο Ελληνικό Ωδείο με τη Σοφία Ποιμενίδου και το Στέλιο Καφαντάρη  και στο Conservatoire National Superieur των Παρισίων με τον Jean Sulem. Αποφοίτησε το 1994 με Α’ βραβείο βιόλας παμψηφεί και ειδική διάκριση. Συνέχισε τις σπουδές της στο Conservatoire του Bordeaux με τον Τάσο Αδαμόπουλο.

Εμφανίστηκε ως σολίστ με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ και την Ορχήστρα των Χρωμάτων.

Μέλος του Νέου Ελληνικού Κουαρτέτου από το 2001 έως το 2006, εμφανίστηκε σε σημαντικά φεστιβαλ μουσικής δωματίου και ηχογράφησε έργα Respighi, Nielsen και Σκαλκώτα για την BIS.

Διετέλεσε Α’ βιόλα στην Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ και την Ορχήστρα των Χρωμάτων και σήμερα κατέχει την ίδια θέση στην Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης.

Διδάσκει βιόλα στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

 

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΤΡΑΣ

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1960. Σπούδασε βιολοντσέλο στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης με το Μανώλη Καζαμπάκα. Τον Ιούνιο του 1980 πήρε το δίπλωμά του με άριστα παμψηφεί. Συνέχισε τις σπουδές του, με υποτροφία του γερμανικού κράτους DAAD και μετά από εισαγωγικές εξετάσεις, στη Μουσική Ακαδημία του Ανοβέρου με τον Friedrich Jürgen Sellheim στην τάξη των σολίστ. Πήρε το δίπλωμα σολίστ με διάκριση το 1986. Συνέχισε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στη Μουσική Ακαδημία της Βιέννης με τον André Navarra. Έχει επίσης μελετήσει με τους Heinrich Schiff και Mischa Maisky.

Ο Δημήτρης Πάτρας έχει εμφανιστεί ως σολίστ με την Κρατική Ορχήστρα Θεσ/νίκης και τη Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσ/νίκης, την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, τη Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, την Ορχήστρα Καμεράτα του Μεγάρου Αθηνών, τους «Σολίστ της Πάτρας», τη Δημοτική Ορχήστρα Αθηνών, τη γαλλική ορχήστρα εγχόρδων “Helios”, την καμεράτα Ανοβέρου, την “Pro Musica” Βελιγραδίου, την Ορχήστρα «Stanislav Binitcki» κ.α. Έχει δώσει συναυλίες και ρεσιτάλ στην Ελλάδα, Γερμανία, Αυστρία, Γαλλία, Μ. Βρετανία, Δανία κ.α. Είναι τακτικός συνεργάτης του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών στο οποίο καλείται να συμπράξει σε σημαντικά αφιερώματα και κύκλους μουσικής δωματίου, καθώς επίσης και σε μεγάλες παραγωγές του ΟΜΜΑ. Έχει επίσης ηχογραφήσει για ραδιοφωνίες της Ελλάδας, Γερμανίας και Δανίας. Είναι έντονη η καλλιτεχνική του δραστηριότητα στη Γαλλία, όπου τον καλούν τακτικά οι διοργανωτές του Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου της Briançon να συμπράξει με διάσημους σολίστ από όλον τον κόσμο. Είναι επίσης μέλος κριτικών επιτροπών σε διεθνείς διαγωνισμούς βιολοντσέλου και μουσικής δωματίου.
Ο Δημήτρης Πάτρας συγκαταλέγεται στους έλληνες καλλιτέχνες με ευρύ και πλούσιο ρεπερτόριο. Από το μπαρόκ μέχρι τη σύγχρονη μουσική του αιώνα μας, τα προγράμματα των συναυλιών του είναι πολυποίκιλα και ενδιαφέροντα. Στα πλαίσια αυτά, παρουσίασε τις σόλο σουίτες του J. S. BACH σε σειρά συναυλιών, όπως επίσης αξίζει ν’ αναφέρουμε και το ότι εκπροσώπησε πολλές φορές τη χώρα του σε πανευρωπαϊκές συναντήσεις μουσικών για την προώθηση της μουσικής του 20ου αιώνα, αποσπώντας τις καλύτερες κριτικές από τον ξένο τύπο.

Διατέλεσε επι δεκαπενταετία κορυφαίος σόλο βιολοντσελίστας στην Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης. Είναι μέλος του Τρίο Θεσσαλονίκης με το οποίο έχουν πραγματοποιήσει πολλές εμφανίσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Παράλληλα με την καλλιτεχνική του πορεία ως εκτελεστής, ο Δημήτρης Πάτρας αφιερώνει τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια πολύ χρόνο και στη διδασκαλία. Διδάσκει σε τακτική βάση σε διεθνή μουσικά σεμινάρια Master Class (Porto Carras, Aristoxenos, Saint-Maximin, Briancon, Μουσ. Ακαδημία Βελιγραδίου κ.α.). Eίναι καθηγητής βιολοντσέλου στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης και αναπληρωτής καθηγητής βιολοντσέλου στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

ΝΙΚΟΣ ΚΥΡΙΟΣΟΓΛΟΥ

Ο Νίκος Κυριόσογλου γεννήθηκε στις Σέρρες το 1980. Ξεκίνησε τις μουσικές του σπουδές στο Ωδείο Σερρών και τίς ολοκλήρωσε στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης στην τάξη του Νίκου Τασόπουλου. Πραγματοποίησε ανώτατες σπουδές στο τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας ακολουθώντας την ειδίκευση πιάνου υπό την Τατιάνα Παπαδοπούλου.

 Απόκτησε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών με βαθμό «άριστα» από την Ανωτάτη Μουσική Ακαδημία του Freiburg της Γερμανίας, ακολουθώντας την σολιστική κατεύθυνση πιάνου στην τάξη του Γκιλέαντ Μισόρι. Έχει μελετήσει σημαντικά έργα του ρεπερτορίου  με τους εξής καλλιτέχνες: L. Berman, H. Leygraf, Pi-Hsien Chen, G. Moutier, R. Szidon, Δ. Ευνουχίδου, B. Ringeissen, U. Matschke, N. Petrov, και σεμινάρια μουσικής δωματίου με τους: A. Contino, C. Henkel, G. Kremer, V. Mendelssohn, J. Starker.

Έχει συνεργαστεί ως σολίστ με την συμφωνική ορχήστρα της Ακαδημίας του Φράιμπουργκ, την ΚΟΘ, την ΚΟΑ και την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ συνεργαζόμενος με διακεκριμένους μαέστρους (Μ. Οικονόμου, Ά. Μπαλτάς, Βλ. Συμεωνίδης, Σ. Τσιαλής, Β. Φιδετζής, Ηλ. Βουδούρης, Αλ. Αγραφιώτης). Έχει εμφανιστεί με ατομικά ρεσιτάλ και συναυλίες μουσικής δωματίου σε πόλεις της Ελλάδας καθώς και στο εξωτερικό: Γερμανία, Γαλλία, Πορτογαλία, Βουλγαρία, Ελβετία, Βέλγιο, Αγγλία, Σκωτία, Κύπρο. Ενθουσιώδη σχόλια στον τύπο έχουν δημοσιευθεί για ρεσιτάλ του στην Οξφόρδη από τους Oxford Times, και για ρεσιτάλ του στο Μόναχο στο Steinway hall «Arthur Rubinstein» από το ραδιόφωνο της Deutsche Welle.

Ο Νίκος Κυριόσογλου έχει διακριθεί σε πολλούς διαγωνισμούς πιάνου. όπως: Πανελλήνιος διαγωνισμός πιάνου «Γιώργος Θυμής» (1ο βραβείο), μουσικός διαγωνισμός  Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης (πρώτο βραβείο), Πανελλήνιος διαγωνισμός πιάνου «ΕPΤΑ», (πρώτο βραβείο) 2ος διεθνής διαγωνισμός πιάνου “the muse” στη Σαντορίνη (φιναλίστ, τιμητική διάκριση).]

Έχει συνεργαστεί με σημαντικούς καλλιτέχνες, όπως: J. Starker, A. Contino,  R. Moog, C. Henkel, R. Koelman, X. Jankovic, Young Chung Cho, Δ. Πάτρα, Δ. Χανδράκη, Ζ. Τερζάκη, Σ. Κυανίδου, Κ. Πατσαλίδη, Bouriakov, Γ. Ανισέγκο, H. Chun, Dissonart Ensemble, O. Birkland, G. Lacatos, Ι. Kovacs, G. Hamman. Έχει ηχογραφήσει για την ΕΡΑ, ΕΡΤ, την E.B.U., τη Γαλλική ραδιοφωνία (Radio France), και τον γαλλικό τηλεοπτικό σταθμό MEZZO. Αποσπάσματα από συναυλίες του έχουν μεταδοθεί από ευρωπαϊκούς ραδιοφωνικούς σταθμούς: Radio Polskie, NRK (Norsk Rikskringkasting), , Sveriges Radio, Radio Bartok 3, Radio Romania, ενώ ηχογραφήσεις του έχουν επιλεγεί από τη σειρά “Young Talents 2010” του BBC 3. Έχει εμφανιστεί σε ατομικά ρεσιτάλ και συναυλίες μουσικής δωματίου σε σημαντικά φεστιβάλ , όπως «Το Πιάνο στα Φόρτε του», Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Αίγινας,  Sani festival, Διεθνές Φεστιβάλ Ναυπλίου, Ελληνικές μουσικές γιορτές ΚΟΑ, Διεθνές Φεστιβάλ Ρόδου, Διεθνές Φεστιβάλ «Γιάννη Α. Παπαϊωάννου», Φεστιβάλ Μουσικής δωματίου Porto Carras, VorEcho Festival (Freiburg),  Festival Radio France(Montpellier). Έχει στο ενεργητικό του ηχογραφήσεις και πρώτες εκτελέσεις έργων σύγχρονων Ελλήνων και ξένων συνθετών.

Συμμετέχει τακτικά ως  καθηγητής πιάνου και μουσικής δωματίου στο workshop σε θερινά masterclasses («Μουσικό χωριό» –  Άγιος Λαυρέντιος, Lefkas Music July)

Με τη βιολονίστρια Γκρέτα Παπά  και τη βιολοντσελίστρια Μαρία Ανισέγκου απαρτίζουν το PianoTrio VersUs

Ο Νίκος Κυριόσογλου είναι ιδρυτικό μέλος της ορχήστρας δωματίου Contra Tempo υπό τη διεύθυνση του Βλαδίμηρου Συμεωνίδη.

Τα τελευταία χρόνια διδάσκει στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης και στο Ωδείο Μουσικό Κολλέγιο.

 

ΧΡΥΣΑ ΓΡΕΝΔΑ

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σε ηλικία 5 ετών πήρε τα πρώτα μαθήματα πιάνου στο Δημοτικό Ωδείο Αλεξανδρούπολης, όπου αργότερα ξεκίνησε τις σπουδές της και στα ανώτερα θεωρητικά. Ολοκλήρωσε τις μουσικές σπουδές της στη Θεσσαλονίκη με το δίπλωμα πιάνου (Άριστα παμψηφεί και πρώτο βραβείο) και το δίπλωμα σύνθεσης (Άριστα παμψηφεί).Μετά από πενταετή κύκλο σπουδών αποφοίτησε το 2000 από την τάξη πιάνου του Prof. J. Schroeder της Ανώτατης Μουσικής Ακαδημίας «Hanns Eisler» Βερολίνου. Το 1996 κέρδισε το 2ο βραβείο ερμηνείας στο διαγωνισμό «Hanns Eisler» για σύνθεση και ερμηνεία σύγχρονης μουσικής. Ως συνθέτις συμμετείχε με έργα της σε συναυλίες του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και της Κρατικής Όπερας Βερολίνου, ενώ ως πιανίστα συνεργάζεται με μουσικούς από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει εμφανιστεί σε συναυλίες μουσικής δωματίου στην Ελλάδα, Ελβετία, Ισπανία, Γαλλία, Αγγλία και Σουηδία, σε σημαντικές αίθουσες όπως: Cite de la musique Paris, Barbican Center London, Sage Gateshead Newcastle, Town Hall Birmingham. Διδάσκει πιάνο και ανώτερα θεωρητικά στο Εθνικό Ωδείο Ν. Σμύρνης, στο Ωδείο Κέντρο Τεχνών «Ακρόπολις» στο Κουκάκι, και στο Ωδείο Σύγχρονης Μουσικής Έκφρασης στην Παλλήνη. Από το 2007 μέχρι το 2011 ήταν διδάσκουσα του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Έχει συνεργαστεί ως συνοδός πιανίστα με τη Θερινή Μουσική Ακαδημία στην Κέρκυρα και το φεστιβάλ Ticino Musica στην Ελβετία. Έχει αναλάβει τη μουσική προετοιμασία στο Studio όπερας της Μουσικής Εβδομάδας στη Λευκάδα. Είναι απόφοιτος του τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου.